יום שישי, 17 ביולי 2015

איך כותבים תוכן שעושה את העבודה עבורכם?


יש הטוענים שמדובר בשאלת מיליון הדולר, אבל תכל'ס – יש כמה כלים בסיסיים, שאם תיישמו אותם, סביר להניח שהתוכן שלכם יעבוד. תחשבו רגע על עצמכם - איזה תוכן אתם קוראים? על איזה פוסטים אתם מגיבים? על מה אתם עושים לייק בפייסבוק או ממשיכים לקרוא בלינקדאין? איזה סוגי תוכן אתם משתפים? תוכן הוא כלי השיווקי המשמעותי ביותר כיום. הפעילות ברשתות החברתיות המובילות ותפעול בלוגים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של מותגים. למעשה, מרבית העסקים המצליחים כיום מבינים שהם לא יכולים להרשות לעצמם שלא להיות שם.


אז איך מייצרים תוכן אפקטיבי? הנה הטיפים שלנו



1.      זהו את הקורא שלכם. מיהו? מה הוא צריך? מה כואב לו? מה מרגש אותו? האם התרחשה אצלו פריצה לאחרונה ולכן הוא מחפש סורגים בטיחותיים? האם הוא מחפש עבודה כבר מעל לחצי שנה? האם היא אמא טרייה שעומדת חסרת אונים מול תינוק בוכה ומקבלת עצות מכל עבר? ככל שתצליחו לדייק את אופי הקורא שלכם, כך תוכלו לדייק את המסר ולפגוע לו בול בפוני.


2.      איך אתם רוצים להישמע? האם אתם גוף גדול ומוכר, מוסדי או אפילו אוטוריטה בשטח הפעולה שלכם? או שמא אתם החבר הטוב שנותן עצות מהלב? טון הכתיבה שלכם קובע את הנימה של העסק שלכם, כמו גם את מידת הרצינות והעניין של הקוראים בתוכן שלכם.

3.      תהיו אותנטיים : אף אחד לא אוהב שמוכרים לו לוקשים. דרך מצוינת להיות אותנטיים היא לספר סיפור אישי של הכותב, של לקוח או של עובד בחברה וממנו לצאת אל המסר הכללי. על זה בדיוק מבוסס ז'אנר ה "testimonials" (עדויות) בפרסום. אנחנו רוצים לדעת שמישהו כבר "התגלח" על זה, ולקבל את השורה התחתונה מבלי להיפגע בדרך (ואם באותנטיות עסקינן – מותר להעלות תהיות, שאלות והתחבטויות בטקסט. אף אחד מאתנו אינו בינארי ואינו פועל על 0 או 1, ומותר לנו להראות את זה).

4.      דעו על מה אתם מדברים: הביאו סימוכין, מקרי מבחן, תוצאות סקר, מגמות מן השוק או כל נתון אחר שמצביע על כך שאתם אינכם מדברים בחלל ריק.

5.      הישמרו מכל משמר מסופרלטיבים מיותרים, מה שיהפוך את הטקסט שלכם ל"מסריח מפרסום" וירחיק קוראים פוטנציאליים.
6.      היו קצרים; על פי רוב, את כל מה שאפשר לומר באלף מילים, אפשר לומר גם בשלוש מאות. נסו לנסח בקיצור את התוכן שאתם רוצים להעביר, לנקות אותו מפסקאות מיותרות ולהשאיר אותו ממוקד, קצר וקולע.
7.      תהיו נחמדים: אל תנזפו בקורא, אל תוכיחו אותו ואל תאשימו את העולם. כתבו תוך כבוד לסביבת העבודה שלכם ולסביבת הלקוחות והקוראים. אין צורך בחנופה ואין צורך בהאשמות. קיצוניות לא תביא אתכם רחוק. כבדו את עצמכם ואת הקורא, וצאו לדרך.
8.      פנקו את הגולש: אם יש לכם תמונה הולמת, סרטון, לינק למקום מעניין – אתם יותר ממוזמנים להוסיף אותו. הדבר יוצר בולטות וזכירות, וגם מראה הרבה על ההשקעה שהשקעתם בתוכן, בקבלת ההשראה או בצורך שלכם להראות אותו ללקוחות שלכם.
9.      הגיהו את הטקסט (!!!). לכאורה, אין קשר לתוכן, נכון, אך טקסט שיש בו שגיאת כתיב (שלא לדבר על שגיאות כתיב), מחסור או עודף בסימני פיסוק או טעויות הקלדה, מעיד על כתיבה מהירה ועל חוסר כבוד לקורא. ואת זה, אף אחד לא סובל, אפילו לא הדף.

יש לנו הצעה שלא תוכלו לסרב לה. אתם יכולים לסרב לה, אבל לא כדאי לכם


T-ROO מציעה היום את חבילת השירותים המתקדמת ביותר מסוגה לניהול תוכן ושיווק דיגיטלי. אנחנו מציעים לכם גישה למערכת ניהול הפצת התוכן המתקדמת ביותר כיום. קבלו גישה להפצת תוכן בלחיצת כפתור ואפשרות ליצירת תקשורת שיווקית אפקטיבית עם הלקוחות שלכם. אבל אנחנו מציעים לכם הרבה יותר מזה- אנחנו נעשה את זה עבורכם. אנחנו נייצר עבורכם את התוכן ומערך ההפצה- אתם תתרכזו בלייצר הכנסות. לפרטים נוספים הקליקו כאן.
בסיכומו של עניין, תוכן אפקטיבי הוא זה שמושך את הקורא (ויזואלית ורגשית כאחד), מספר לו סיפור אמיתי ומעניין ומותיר אותו עם מענה לצורך שלו. אם תקפידו על הכללים הללו, התוכן שלכם בהחלט יעבוד וייצר את התוצאות הרצויות עבורכם.


בברכת תוכן נעים ואפקטיבי! 

אין תגובות: