יום חמישי, 9 באוקטובר 2014

שלושה טיפים לפרסונליזציה בעידן האוטומציה ( כולל הנחיה לשימוש נכון בפרופילים אישיים בפייסבוק )

כמשווקים ובעלי עסקים אנו מפיצים בכל שבוע תכנים רבים לרשת.
תכנים אלו מזוהים עם הפרופיל האישי שלנו בפייסבוק.
הפצת תכנים לרשת באמצעות מערכת אוטומטית מאפשרת להגדיל את נפח החשיפה היומי במונים רבים על פי פעילות "ידנית". זוהי האוטומציה של הפצת התכנים.
בכדי לשמור על הפעילות שלכם טבעית ואיכותית, כדאי ליישם את שלושת הנקודות הבאות, ולהכניס פרסונליזציה לאוטומציה.

 צרו תוכן בולט וייחודי

הפצת תוכן לעשרות קבוצות פייסבוק אינה מבטיחה המרות. זהו התוכן שלכם שיקבע את כמות ההמרות שיתקבלו מכל יעד אליו הופץ. אבל בגלל שלא כולנו קופירייטרים, אפשר להפוך כמעט כל תוכן למעניין ומושך יותר באמצעות שילוב תמונה טובה ומסקרנת.
אפשרות חדשה ובלעדית במערכת T-ROO מאפשרת לכם לעשות בדיוק את זה.
ניתן להוסיף לסטטוס שלכם (הודעה) לינק (קישור) לאתר שלכם, לבלוג שלכם, לדף הפייסבוק או לכל מקור אינטרנטי אחר שברצונכם לייצר אליו המרות, ולערוך את מרכיבי התצוגה המקדימה שלו.

 תוכלו לפרסם בהודעות שלכם את אותו הקישור בדיוק, נניח לאתר שלכם, אבל בכל פעם לשבץ בתצוגה המקדימה שלו תמונה אחרת, להוסיף כותרת קצרה, למשל "אלו הם חמשת הטעויות שמשווקים בפייסבוק עושים", "סדנת בישול טבעוני - ההרשמה מכאן" ולהוסיף גם תקציר של שורה או שתיים על תוכן העמוד אליו אתם מעוניינים שהגולשים יעברו.

בתצורת התצוגה העדכנית של פייסבוק, בעלת ציר זמן אחד בפרופיל האישי, בדף העסקי ובקבוצות, פוסט עם היפר לינק מציג את התמונה הממוזערת בגודל מלא בדיוק כפי שמפרסמים תמונה, ועל כן זוהי דרך מצוינת לפרסם תמונה וקישור בו זמנית.

התאמת תמונת הקישור לנושא המסר בכל שידור תגדיל את מספר ההקלקות עליו.

פרופיל אישי לאנשים אמיתיים שעושים עסקים

יש לכם פרופיל אישי בפייסבוק? אם התשובה היא כן, חשוב שהוא יהיה על שמכם.
פרופיל אישי ששמו מוגדר כשם עסק או ארגון, או שמייצג דמות פיקטיבית אינו אפקטיבי.
אנשים עושים עסקים עם אנשים – וכאשר תעברו משלב הפרסום לשלב השיחה האישית עם גולשים מתעניינים, הרי שזה לא נראה טוב שאתם מסתתרים מאחורי שם העסק שלכם או שם פיקטיבי. לשם כך יש דף עסקי. 

נכון, יותר קל לצרף חברים מאשר להשיג לייקים, אבל חשוב לזכור – פרופיל אישי יכול להכיל עד 5000 חברים בלבד, מספר זניח ביחס ליכולת צבירת האוהדים בדף עסקי.
מעבר לכך, עבודה עם פרופיל אישי המייצג עסק מקטינה באופן משמעותי את סיכויי אישור החברות שלכם בקבוצות – שהם אפיק הפצת התכנים הטבעי והנרחב ביותר בפייסבוק.
קבוצות פייסבוק נועדו לשיחה בין אנשים, המלצות ופרסום "מפה לאוזן" – ומנהלי קבוצות לא ימהרו לאשר חברות לפרופיל שנראה כי מתכוון "להספים" (לזבל) את הקבוצה בפרסומות.

נקודה נוספת קשורה לשינויים האחרונים של פייסבוק בנושא האבטחה.
בשבועות האחרונים פרופילים רבים הפועלים בשמות בדויים או מכילים שם עסק נסגרים על ידי פייסבוק או מאולצים להמירם לדף עסקי. לא חבל על עגמת הנפש? פשוט יותר לשנות את שם הפרופיל לשם אנושי. נניח, שלכם.

 שיחה אישית ברשת ציבורית

כשפונים לכולם קשה לייצר תחושה של פניה אישית במסר.
בייחוד כאשר מפיצים תוכן למספר קבוצות רב בלחיצת כפתור, כדאי לייצר פניה אישית בתכנים.
למשל, אם הפניה שלכם מיועדת לקהל מטרה עם ענפים רבים כמו בעלי עסקים או משפחות, עדיף לייצר מספר מסרים לקבוצות מטרה שונות מאשר לפנות לכל בעלי העסקים באשר הם.
הרי למקדם אתרים יש צרכים ויעדים עסקיים שונים מאשר למוסכניק, כך גם להורים עם ילדים בני 0 עד 3 לבין הורים עם ילדים מתבגרים.
יצירת מסר המכיל בתוכו תיאור מאפיין של קהל המטרה הופכת אותו לאישי יותר וניכר ממנו שחשבתם על קהל מטרה מסויים בכתיבת המסר.
שילוב של תמונה המותאמת לתוכן הסטטוס תוסיף עוד נפח לתחושה האישית.
מומלץ לשלב פעמיים את שם התואר או הסטטוס של קהל המטרה שלכם במסר, וכך להראות שלא עשיתם "העתק הדבק" למסר קיים עם שינוי מילה אחת ממנו.

 אם אהבתם את המאמר והטיפים, זה הכי טבעי שתשתפו אותו עם חבריכם.

הכותב הוא אלעד מנטל, מנהל הדרכה ב T-ROO, יוצר עולמות תוכן ומנהל ניו מדיה.


אין תגובות: