יום שלישי, 12 בינואר 2016

יש בכלל מקום לתוכן אורגני בפייסבוק של שנת 2016?


כמה עברנו יחד בשנה החולפת. שינויים, חידושים, מהפכות של ממש!
לפני חצי שנה לערך פייסבוק טלטלה את עולמנו עם ידיעה חסרת פשרות  - די להפצה בקבוצות! ענקית הפוסטים והלייקים קיבלה ככל הנראה תגובות לא אהודות בלשון המעטה מצד מנהלי קבוצות אשר ביקשו למגר את התופעה של הפצת תוכן שיווקי שאינו קשור לאג'נדה של אותה קהילה משותפת. תוסיפו לזה את המטרה המרכזית של פייסבוק הלא היא  - תשלום על קידום ממומן - וקיבלתם כללי משחק חדשים לגמרי.
איך נסביר את העובדה כי דווקא בשנה זו מחלקת התוכן שלנו הכפילה את עצמה?


לא מדובר בקסמים אלא בהתפתחות וצמיחה.
נכון, הייתה ירידה משמעותית לחשיפה שהיא אורגאנית בפייסבוק. אך עדין, האם תוכלו להתווכח עם הנטייה של משתמשים להעדיף תוכן אותנטי שהגיעו אליו בעצמם ולא בתיווך של מפרסמים? במקרים אלו לרוב רמת המעורבות של המשתמשים תהיה גבוהה יותר. כמו כן, ככל שהמעורבות של העוקבים בדפים היא גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי שהפוסטים יופיעו בזרם העדכונים שלהם גם בלי לשלם על קידום ממומן.


הקידום האורגני בפייסבוק יכול לתרום לקידום העסק שלכם בכמה דרכים:

1.  נוכחות התכנים שלכם בדף העסקי יכולה לתמוך בשירות הלקוחות של העסק. תוכלו לענות ישירות ובמהירות לפניות של לקוחות ושל מתעניינים.

2.  קידום אורגאני ברחבי הפייסבוק מאפשר לעסק או למותג להציג את הפן האישי שלו, לחשוף את בעליו ואת העובדים בו ואת תחומי העניין שלהם.

3. ניתן ללמוד הרבה על קהל היעד שלכם מתוך הקידום האורגאני עלי ידי מעקב אחר תגובות, אילו פוסטים מקבלים יותר לייקים או מעורבות, מתי הזמן הטוב ביותר להעלות תכנים מבחינת הלקוחות וכו'.

4. קידום אורגאני תורם לוויראליות התוכן. ככל שהמעורבות בדף הפייסבוק ובעדכונים היא גבוהה יותר וכן מספר השיתופים, הלייקים והתגובות רב יותר - כך המותג מגיע לקהל רחב יותר של החברים של האוהדים, ובהמשך גם לחברים של החברים. מכיוון שמשתמשים בפייסבוק מקבלים עדכונים על הפעילות של חבריהם ברשת החברתית, מותג בעל נוכחות עקבית וחיובית בפייסבוק יכול להגדיל את החשיפה של המותג בלי השקעה נוספת.

האמת, שיש עוד הרבה לומר בנושא אך נשאיר זאת לפעם הבאה.
המשיכו לעקוב!


אין תגובות: