יום שישי, 22 באוגוסט 2014

T-ROO פוסטים ויראליים ומעורבות לקוחות

מי מאתנו לא היה רוצה שהפוסטים שאנו מפרסמים בדף הפייסבוק יהפכו ל"להיטי רשת" ויראליים?

אולם רק מעט מאוד פוסטים מכלל אלו המתפרסמים בכל יום בדפי פייסבוק מגיעים לאלפי עיניים, ורק בודדים הופכים לוויראליים במיוחד עם עשרות אלפי חשיפות וצפיות.
אך זהו למעשה סוף התהליך. הרי סטטוסים רבים הופכים לוויראליים לעיתים זמן רב לאחר שעלו לרשת.
הפער בין הזמן בו עולים מרבית התכנים לרשת, ועד לזמן שבו חלקם הקטן הופך לוויראלי, נובע פעמים רבות מחוסר החשיפה הראשונית שקיבלו תכנים אלו.
לכן, הנחת היסוד שלנו צריכה להיות שאם נשתף את הפוסט במספיק מקומות רלוונטיים ברשת, ניצור בעצמינו את ה"פוש" הראשוני, ונאפשר ליותר אנשים להתאהב בו ולשתף אותו הלאה, וכך לתרום את חלקינו ליצירת הווירליות.
כדי לאמת את ההנחה, נביט על נתוני דף הפייסבוק  האמתיים של בעלת חנות צעצועים וכלי בית, אשר מחשבונה מופצים בממוצע שני מסרים בשבוע לכ 25-30 קבוצות פייסבוק, לפרופיל האישי ולדף הפייסבוק במקביל, תוך שימוש במערכת T-ROO.
בסיום כל מסר מצורף לינק לדף הפייסבוק שלה, ביחד עם הפניה לקריאת תכנים נוספים באותו סגנון, אשר מאוכסנים באופן מרוכז בדף העסקי.

על פניו, ניתן להניח שפעולה זו לא תייצר תנועה משמעותית לדף, היות והמסר מופץ בקבוצות ולא משותף מהדף עצמו.
אולם, כפי שניתן לראות, אותה בעלת חנות צעצועים נהנית גם מעליה בתנועה לדף העסקי שלה תוך כדי שהיא חושפת את מסריה לאלפי גולשים דרך קבוצות פייסבוק, ובמקרה שלנו, על ידי שידור פוסט אחד בלבד במהלך השבוע.




מדוע הם בוחרים לבקר בדף הפייסבוק שלה בכל זאת? ואפילו ללחוץ לייק ולהגיב לאותם פרסומים?

פשוט, אותם גולשים רוצים מקור הזנה קבוע של תוכן מאותה בעלת עסק, אשר הקפידה לפרסם לקבוצות תוכן בעל ערך, אשר יצר עניין להמשיך לעקוב אחריה בדף העסקי שלה.

 פעילות בקבוצות פייסבוק דורשת שינוי מסוים בהסתכלות שלנו כמשווקים על פייסבוק ועל הנתיבים המועדפים ליצירת תנועה בו.

אם כבעלי עסקים, חשוב לכם לייצר תנועה אורגנית איכותית מהפייסבוק לדף העסקי ולאתר שלכם (או לכל מקור אינטרנטי אחר), מומלץ להפיץ את הפוסטים שלכם גם בקבוצות פייסבוק בעלות תחומי עניין המקבילים לעולם התוכן שלכם ושל העסק שלכם.




התמקדו בתוכן מועיל, בעל ערך אמיתי, המשלב תמונות וכתוב בקצרה ובאופן לא מתחכם.

שלבו לינק לדף העסקי שלכם (או לאתר שלכם) בסיום, ותופתעו לגלות כמה גולשי הפייסבוק מפרגנים כאשר לא לוחצים עליהם לעשות זאת.

לפתיחת חשבון התנסות www.t-roo.co.i





הכותב הנו אלעד מנטל,
קופירייטר ויוצר עולמות תוכן היוצר נוכחות לעסקים וארגונים ברשת.
מנהל מערך ההדרכה בחברת
T-ROO טכנולוגיות.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לפי מה שרואים יש קפיצה דרמטית בשבוע הנדון, בהשוואה לשבוע שעבר למרות שהיא עושה את אותה פעילות כל שבוע,
ואמורה לקבל עלייה באיזשהו שיעור קבוע לאורך זמן.בנוסף אין תגובות למרות הלייקים

עפר אמר/ה...

אלעד, מה שאני רואה זה שלמחרת הפרסום היתה קפיצה ואחריה ירידה לכמעט אפס. זה לא מה שניסית להראות. אל תראה כמובן מאליו שאנחנו מבינים את הגרף. שווה הסבר יותר מפורט.

אלעד מנטל אמר/ה...

עפר ו'אנונימי' שלום,
דף כמו זה שהובא כדוגמה, מציג מצב של דף חדש. אשר באם מפעילתו לא היתה משדרת עם מערכת תיראו אחת לשבוע, כנראה לא היה מקבל חשיפה כלל או נמוכה מאוד בדרכים רגילות. לכן, הגרף ממערכת הנתונים של פייסבוק מראה שכאשר יש שידור, יש כניסות לדף – וזו כוחה של המערכת.

במצב שכזה, לא יתכן מצב של רצף תנועה קבועה, היות ומדובר בתהליך חשיפה ולא שימור קהל.

הדף אינו מוכר עדיין והדוגמה מטרתה להראות שתיראו אכן תורמת לעלייה בתנועה לדפים – בנוסף לעיקר הפעילות שלה: תפוצה אורגנית בקבוצות פייסבוק, שם אין נתונים סטטיסטיים כוללים, אך יש חשיפה לאלפי גולשים בכל יום.

תיראו גם חושפת את המסר לאלפי אנשים ביום בקבוצות , וגם מייצרת תנועה נכנסת לדף העסקי או לאתר האינטרנט.

* לא צוין בכתבה ומובא כאן כתוספת: הנותנים מתייחסים לדף חדש, אשר שודר אליו פוסט אחד בלבד לאחר תקופה של אי תפעול הדף.
נתון זה הובא להדגמת כוחה של תיראו ביצירת תנועה נכנסת לדפי פייסבוק ו/או אתרים כאשר מצרפים לינק אליהם בתוך התוכן, ובמידה התוכן מעניין ומניע את קהל המטרה לבקר בדף.

בברכה,
אלעד

Unknown אמר/ה...

כתבה מעניינת מאד אלעד, תודה.
משה הרשקו
Forward
ייעוץ עסקי