יום חמישי, 27 באוגוסט 2015

כיצד להצמיח רגליים לתהליך השיווק שלך?

בעלי עסקים רבים, בייחוד עסקים קטנים, רואים במדיה הדיגיטלית הזדמנות לייצר חשיפה לעסק שלהם בחינם או בעלויות נמוכות יחסית לאמצעי מדיה אחרים. הנגישות של הרשתות החברתיות מכל מקום והיכולת לפרסם מידע חדש בלחיצת כפתור הפכו אותן לערוץ המועדף לחשיפת פרסומים עסקיים.
אך השימוש בפייסבוק אינו מספיק לבדו כדי להניע מהלך שיווקי מלא, וכדי לבלוט, חייבים להיות בכל המקומות.

שימוש בפלטפורמות חברתיות נוספת ברשת יאפשר לכם לייצר מסרים שונים לקהלים שונים, המתאפיינים בהרגלי צריכת תוכן באופן שונה.
למשל, אנשים שמחפשים דרך להעשיר את הידע בתחום מסוים, עשויים להיחשף לפרסום של מרצה בפייסבוק, ולהמשיך לחקור על אותו מרצה בגוגל, לחפש אותו בלינקדאין ולהירשם לרשימת התפוצה שלו כדי לקבל מידע נוסף.

אנחנו תמיד מחפשים עוד מידע על מה שאנחנו קונים. ולא משנה אם מדובר בטלוויזיה, מכונית, מקום לשתות בו קפה או ללמוד בו מקצוע חדש. יצירת "נקודות תוכן" רבות ומגוונות ברחבי הרשת, יקצרו את זמן קבלת ההחלטות של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, ויחזקו את ביטחונם שהם עומדים לבצע עסקה עם אדם או ארגון אמין ומקצועי.

לא להתפזר.

לפתוח פרופילים ברשתות חברתיות שונות אינה משימה מורכבת. אך לא מומלץ להתפזר.
זיכרו שכל פרופיל שפתחתם ולא מעודכן באופן קבוע, משדר תדמית לא טובה על העסק שלכם.
לכן מומלץ להתמקד ב"ארבע רגליים שיווקיות".
  • פייסבוק
  • לינקדאין
  • בלוג
  • דיוור אלקטרוני

התמקדות בתפעול הדוק של ארבע פלטפורמות אלו מאפשר לייצר נקודות ממשק עם לקוחות בזירות שונות ברשת, בלי לאבד את הצפון. עדכנו את הפייסבוק שלכם בתוכן רלוונטי, "שיחתי" ומערב מספר פעמים בשבוע.

פתחו דיונים ושתפו תוכן בלינקדאין, הרשת החברתית המקצועית הפופולרית בעולם.
כתבו תוכן בסגנון כתבות או מאמרים קצרים לבלוג, שהוא פלטפורמה משובחת לקידום אורגני במנועי החיפוש, המתבססת על איכות התוכן.
במידה ויש לך רשימת כתובת דוא"ל של לקוחות קיימים, חשוב לייצר דיוור תקופתי אליהם, על מנת לשמר את הקשר האישי עם מעגל זה.



הפרסונליזציה של התוכן

כלקוחות אנחנו אוהבים שמדברים איתנו בגובה העיניים. אולם, במשווקים אנחנו נוטים פעמים רבות להעביר מסרים באופן לא טבעי, מכירתי מידי, כזה שגורם לצד השני להתעלם מאיתנו במקרה הטוב ולהעיר במקרה הפחות טוב.
הרשת מוצפת במסרים שיווקים, בתוכן שיווקי מוסווה ובמאמרים מקצועיים. כדי לבלוט בים המידע חשוב להיות טבעי. לנסות להעביר את המסר שלך באופן שלא הייתי מעלה על דעתך להעביר בשיחת פנים מול פנים, פשוט לא יעבוד.


מה אפשר לעשות?

לייצר תוכן על נושאים אקטואליים – ראיתם כתבה מעניינת שמייצגת את תפיסת העולם של העסק שלכם, או יוצאת נגדו? שתפו אותה וכתבו על כך.

לצלם – המצלמה כבר מחוברת למכשיר הסמארטפון שלכם, נצלו אותה כדי לתעד רגעים מעניינים ומשמעותיים בפעילות שלכם. מפגש שגרתי עם לקוח, פגישה עסקית או צילום של מקום שהלהיב אתכם בדרככם ביום העבודה מאפשר לעוקבים שלכם לקבל הצצה לעולם האנושי שמניע את העסק שלכם. זהו המגנט החזק ביותר ללקוחות הבאים וההקיימים.

לערב לשתף – בדקו עם עצמכם, האם אני משתף את הלקוחות שלי בלבטים וקבלת החלטות בעסק שלי?
הלקוחות שלך, ואלו שעדיין לא, ישמחו לראות את עצמם שותפים לעשייה ולהצלחה שלך.
כדאי לשאול שאלות הנוגעות לקבלת החלטות בעסק שלכם, להעלות דיונים, גם אם אלו יכולים לגרור דעות הפוכות משלכם, הן יצרו דיון ויניעו עוד אנשים לדבר על כך.

להיות בכל המקומות – לאחר שיצרתם תוכן, חשוב לפרסם אותו בכל ארבעת הרגליים השיווקיות של העסק.
מערכת
T-ROO מאפשרת לנהל את פעילות התוכן באינטרנט בקלות, תוך שמירה על נראות מרבית ומעקב ביצועים. היכנסו לנסות את השימוש ב T-ROO: www.t-roo.co.il



אין תגובות: